Jesteś 9995345 gościem | Dziś jest poniedzialek, 29 kwietnia 2024 | Godzina 07:04 |  |

Wycieczka po Skandynawii 2023

Wycieczka po Skandynawii

18-25 czerwca 2023

Skandynawia 2023

Zobacz więcej...

W dniach 18-25.06.2023 r. uczniowie Paderka uczestniczyli w wycieczce edukacyjno-krajoznawczej do Skandynawii. Pierwszego dnia prowadzeni przez przewodnika zwiedziliśmy Gdańsk. Następnie z ogromną ekscytacją wsiedliśmy na prom płynący do Kalskrony. Kolejnego dnia po komfortowej podróży promem ruszyliśmy na zwiedzanie wspomnianego miasta. Odwiedziliśmy Muzeum Morskie, po czym udaliśmy się w dalszą podróż do Sztokholmu. Po nocy spędzonej w urokliwym hotelu wkroczyliśmy do stolicy Szwecji, którą zwiedziliśmy z przewodnikiem. Zawitaliśmy również do Muzeum Vasa, zobaczyliśmy tam wrak statku Gustawa Adolfa oraz wiele innych imponujących eksponatów.

Po wspaniałym dniu w sercu Szwecji udaliśmy się w daleką podróż do Pajali - oddaloną od Sztokholmu o ponad tysiąc kilometrów. Po dniu wypoczynku na wyjątkowym campingu „ROUTE 99”, udaliśmy się do Finlandii. Odwiedziliśmy Muzeum Arktikum, w którym mogliśmy podziwiać wiele niesamowitych eksponatów oraz zobaczyć zorzę polarną. Następnie udaliśmy się do Rovaniemi w celu spotkania ze Świętym Mikołajem. Podziwialiśmy jego magiczną wioskę - mogliśmy napisać list, kupić pamiątki i pogłaskać Renifera. Po powrocie do Pajali świętowaliśmy najdłuższy dzień w roku tzw. Midsommar. W ramach Nocy Kupały upletliśmy wianki i rzuciliśmy je do rzeki.

Po zakończeniu obchodów bezzwłocznie wybraliśmy się w drogę do Uppsali - czwartego największego miasta w Szwecji. W tym malowniczym miejscu obejrzeliśmy Kurhany oraz Katedrę z sarkofagiem Katarzyny Jagiellonki. Miasto Uppsala charakteryzuje się również muzeum, w którym można znaleźć oryginał dzieła Mikołaja Kopernika „O obrotach sfer niebieskich”. Następnie udaliśmy się w drogę powrotną - najpierw do Kalskrony, a później wsiedliśmy na prom płynący do Gdyni.

Wycieczka była dla nas niesamowitym przeżyciem. Zobaczyliśmy wspaniałe miasta, zdobyliśmy niepowtarzalne doświadczenie i wiedzę. Dziękujemy kadrze nauczycielskiej, która dbała o nasze bezpieczeństwo i dobrą zabawę, przewodnikom oraz panom kierowcom, że przez wszystkie dni dowozili nas bezpiecznie w wyznaczone miejsca.